Dagens "Jag synar"

Fick ett mail från förbundet idag som handlade om DM sign-in på onsdag. Dom tar som vanligt i med orden:

"OBLIGATORISK NÄRVARO FÖR DELTAGANDE LAG!!

KOM I TID. FÖR SEN ANKOMST KAN INNEBÄRA MISSAT DELTAGANDE DÅ LOTTNING SKER
SNARAST MÖJLIGT."

Varje år när jag varit där har det varit något lag som inte närvarat och likt förbannat fått spela DM. Kul också att man kan missa deltagande om man kommer för sent. Det är hårda ord av ett förbund som själv brukar missa sina egenutsatta deadlines med flera dagar. 

Jag tycker det känns ganska uråldrigt att man måste dit och se på samma information varje år och dra en papperslapp. Det är väl en sak om man bor i stan och ska dit, men tänk dig Vilhelmina om dom vill vara med i DM. Ska dom sitta och köra bil för att få äran att dra en papperslapp ur en förbundsarbetandes hand?

Slöseri med tid! Lotta DM med frivillig närvaro och skicka ut informationen elektroniskt. Sedan kan jag hämta det eventuella protokollet man får vid tillfälle.  

Tycks för övrigt minnas att ett elitlag inte hade nån representant på plats ett år när jag var där. Vore kul om förbundet hade vågat utesluta det laget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback