Tv-summering från gårdagen

Jag såg inte herrfinalen i Europacupen igår, däremot såg jag eftersändningen på damfinalen. Helt sjukt att dom inte sände den direkt också förresten.

Jag blir aldrig riktigt klok på Iksu. Dom har världens bästa lag på papperet, men ändå springer  dom runt och ser rädda ut att förlora i finalen. Dom har vunnit två raka sm-guld och ett Europacup-guld, vad är dom rädd för? Eller sprang förresten? Dom gick kanske snarare.

Läser att min bror, tillika Dalentränare, i expressen (
se artikel här) avslöjar att han gärna möter Iksu i kvartsfinal i SM-slutspelet. Jag kan förstå honom faktiskt, för historien skvallrar om att Iksu brukar bli stirrga när dom möter Dalen. Precis som i finalen igår har dom en tendens att bli stirriga.

Iksu är uppskattningsvis minst 10 gånger bättre än Dalen på papperet, men Dalens gnetande tillsammans med Iksus rädsla att förlora mot Dalen kan ställa till problem för regerande mästarinnorna i en eventuell kvartsfinalserie.

Mitt tips till Dalen i en eventuell  match. Skjut från halva plan och egentligen från lite varstans. Det är ju dom lätta bollarna som brukar slinka in i Iksus mål.

Det var i alla fall bra för innebandyn i stort att ett utländskt lag vann damfinalen och jag hade inte gråtit om ett utländskt herrlag hade vunnit heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback