Summering av inlandsturnén

Resan började med den största skrällen av dom alla. Hela laget+medresta supportrar lyckades träffa in samlingstiden 06:30 utom den vanligtvis mest lojala Oskar Larsson. Jag tror han lider fortfarande av den sena ankomsten.

Robert Hedman kritiserade hårt Jonas Holmström kostvanor och att han hade köpt vitt bröd. Jag måste hålla med Hedman i den här frågan. Det är för jävligt när några få spelare sabbar för oss seriösa.

Men folk i allmänhet kanske tycker att Jonas var värd smörgåsen efter att ha hållit sin första nolla. Måste för övrigt säga att det är starkt att göra det i den pisstrånga hallen i Vilhelmina.

Vi fick tre återbud under helgen i truppen. Backarna Per Nilsson och Magnus Larsson, samt forwarden Lars Vilhelmsson. Men alla som spelade gjorde det bra, framförallt den första matchen som vi vann mot Vilhelmina med 8-0.

Det märktes i den andra matchen att vi hade 60 minuter i benen. Tror aldrig jag har sett oss så likgiltiga och stumma i benen. Då ska man ha i åtanke att Vilhelmina och Dorotea alltid spelar två matcher på en dag då de besöker "kustlagen".

Vi fick igång tre kedjor i helgen och alla tre producerade bra. Framförallt kul att se tredjekedjan med Niklas Andersson-Kristian Täljeblad-Oskar Larsson som såg riktigt heta ut.

Jag satte mitt första mål för säsongen och det vill jag tillägna min bror Henrik. Gör jag nämligen en poäng till den här säsongen är jag förbi honom i maratonstatistiken. Jag unnar INTE honom att ligga före.

Helgens skämt är för övrigt att det stod på matchprotokollet att det var 40 åskådare på Vilhelminamatchen. Vi hade med oss fyra supportrar och hade mer publik än hemmalaget. Vart dom hittade alla människor har jag svårt att förstå.

Jag måste byta klubba nu eftersom min gick av i en tilltrasslad situation i slutet mot Dorotea. Jag måste medge att jag sörjer lite...

Jag tycker det var riktigt starkt att vi kunde ladda om batterierna och vinna mot Dorotea efter att ha redan spelat och vunnit med 8-0 mot Vilhelmina. Lärorikt!

Närmast väntar derby mot Vännäs på onsdag 19:00, vilket blir säsongens sista match för vår del. Hoppas att vi kan avsluta på ett snyggt sätt och bjuda våra fans på lite underhållning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eftersom ni vann med 8-0, så räknade de spelarna som åskådare.

2007-03-12 @ 22:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback