Två matcher i Umeå

Under söndagen var vi ett gäng och såg lite innebandy i Umeå. Somliga av oss såg två matcher och de som gjorde det fick verkligen en bra dag. Vi inledde med kvalmatchen till division II mellan Sandåkern och Gällivare. Hårdsatsande SSK ledde med 7-0 efter en period och vann till slut med 9-7. Jag måste säga att gästande laget Gällivare imponerade bra mycket mer än Umeålaget och jag tror att SSK får det riktigt tungt i returen.

Jonas var lyrisk efter matchen och pratade om supporterresor till Gällivare. Man kanske får boka in sig på det om han skulle styra upp det, men det var nog mer ett skämt. Hursomhelst tror jag det skulle vara en sevärd match.

Sedan såg vi IBK Dalens herrar förlora mot Storvreta och det känns som det ska mycket till om Dalen ska lyckas vända ett 2-0 underläge i matcher. Trots skadorna känns det inte som om Dalen får ut max av alla sina spelare.


Jag jobbar eftermiddag i veckan vilket inte är bra för mitt innebandytränande. Men jag får väl träna desto mer individuellt när jag missar passen med laget.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback