Källkritiskt?

Mitt följande blogginlägg har blivit till en liten notis i innebandymagazinets papperstidning. Där kan man läsa om hur Simon Larsson mitt under match lämnade sin markering för att byta klubba. Förvisso! Problemet är ju bara att det var en träning på Älvbrinken, där vi spelade 4 mot 4 och det massiva trycket var mot ett tomt litet mål. Kul att det skrivs om Vindeln och alla klubbar mår ju bra av att ha ett ansikte i media, men är det inte lite nyhetstorka när man går in och gräver i små-le blogg efter nyheter.

Jag kan också känna att dom borde ha lite källkritik. Har själv läst 120 poäng journalistik och nog fick vi lära oss lite om källkritik i alla fall. Men åter igen. Kul att det skrivs om Vindelns herrlag. haha.

Har missat att lägga in närvaron för de två senaste träningarna. Därför kommer den nu.
Söndag 6/5
Målvakter: Magnus Lindström, Alexander Långström.
Utespelare: Johan Lundqvist, Simon Larsson, Per Nilsson, Johan Königsson, Robert Hedman, Nils Vilhelmsson, Oskar Larsson, Mattias Lövgren, Jonas Holmström, Mattias Widlund, Emil Lindmark, Anton Ekström, Kenneth Nilsson, Malin Larsson.

Måndag 7/5
Målvakter: Jimmy Nilsson och ett tomt litet mål.
Utespelare: Johan Röring, Simon Larsson, Per Nilsson, Robert Hedman, Nils Vilhelmsson, Oskar Larsson, Mattias Lövgren, Erik Röring, Sebastian Berg-Sandin, Emil Lindmark, Anton Ekström, Henrik Hörnberg, Marcus Gunnarsson, Malin Larsson.

Följande samtal utspelades på för övrigt på förra träningen angående min utbildning:
Nils Vilhelmsson: "Jag har ju läst 120 poäng journalistik".
Per Nilsson: "Varför just 120 och inte 125?"
Nils Vilhelmsson: "För att 20 poäng motsvarar en termin. Hur många terminer har jag då läst?"
Per NIlsson: "Nej. Jag tänker inte bjuda på någon floskel".

Det där kallas att inse sina begränsningar och samtidigt sin potential. Men eftersom det är en sån skön kommentar kommer den självklart dyka upp på listan ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback