Inlägget när Sven-Duva blev Sven-Ripa

Snart är det dags att fara och se på Dalens herrar i Umeå. Tre poäng räknar jag med för Umeålaget som sagt. Har skrivit ut biljetterna nyss och jag måste säga att Dalen kanske inte bidrar fullt att motverka mijöproblemen när dom har biljetter i A4-format. Men vad tusan ska jag klaga på? Jag jobbar på ett företag som säljer saker till skogsmaskiner och av skog kan det bli papper.

Jonas "Sven-Ripa" Holmström verkar för övrigt vara orolig att bli av med platsen i framsätet. Han tror att en av Röringarna kommer att försöka knipa den om de hämtas upp före.

*****

Sven, Sven, Sven är min vän.
Sven, Sven, Sven är min vän
Sven, Sven, Sven är min vän
Sven är en riktig kompis
Sven Ripa blivande elevrådsordförande

*****

Se tv-serien Bert för att förstå Sven-Ripa grejen. Var inte Holmström elevrådsordförande precis som Sven Ripa?
Knappast en tillfällighet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback