Konsumentjournalistik

Har bedrivit lite konsumentjournalistik ikväll. Köpte för några dagar sedan en "Magnum Strawberry White" för priset 17 kronor på OKQ8. Mycket dyrt tyckte jag. Så ikväll provade jag att köpa en på ICA för summan 14 kronor. En skillnad på 3 kr, vilket är ganska mycket för en glass.

Jag antar att man säljer mindre glassar på vintern. Därmed tycker jag att OKQ8 försöker med samma medel som skivindustrin gör. När försöljningssiffrorna går ner på skivor så höjer man priset. OKQ8 gör alltså detsamma med glass. Säljs det mindre glassar - ja då höjer man tydligen priset. Rimmar illa i mina öron.


Jag hoppas någon från OKQ8 kan komma med ett bra svar varför det är så. Jag lovar att publicera det i bloggen då.


*****


Närvaron på träningen i torsdags var:
Målvakter: Jonas Holmström, Adam Holmgren, Petter Nordin.

Utespelare: Nils Vilhelmsson, Simon Larsson, Mattias Lövgren, Johan Röring, Erik Röring, Oskar Larsson, Roger Hägglund, Robert Lövgren, Tobias Holmström, Lars Vilhelmsson, Sebastian Berg-Sandin, Tomas Sjögren, Robert Hedman, Niklas Andersson, Kristian Täljeblad.


Kommentarer
Postat av: Anonym

För 3 spänn kan du parkera utanför dörrn och gå in och köpa din glass,sen gå ut.på ica däremot:söka parkering i 5 min,gå en längre sträcka,köa 15 min.då ha 3 spänn smält bort./Coach P från annan mack.

2007-11-10 @ 09:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback