Möte med Widing

Träffade den gamla VF-kollegan och domaren Nisse Widing på förra Dalenmatchen. Tänk om alla domare hade lika bra känsla som han, då skulle inte många gnälla. Självklart var han snabb på att påpeka att jag redan hade dragit på mig tio utvisningsminuter i serien. Dessutom kom en gammal match upp i samtalet, där Widing och hans kollega delade ut en femminutersutvisning till mig och sedan efter slutsignalen ett matchstraff 2. Dagarna efter matchen gjorde jag debut på VF och lärde känna denna sköna figur.

Bör väl tilläggas att jag förtjänade alla 20 utvisningsminuterna, så Widing gjorde ett bra jobb.

*****

Ikväll är det ny match för Dalen. Hoppas dom kan höja sig lite ytterligare och slå AIK. Eftersom jag jobbar eftermiddag så får jag istället försöka se den på tv i efterhand. Att AIK har två riktigt bra spelare avstängda är ju positivt för Umeålaget.


*****


Såg Thorengruppen-Sandåkern igår, en match som slutade 3-3. Jag hade hoppats på betydligt hetare känslor, men klart är nog i alla fall att det är dessa två lag som kommer göra upp om seriesegern. För vår del blev det en sur förlust med 3-2 efter att vi haft en 2-1 ledning mot Sävar. Nästa helgs match mot Täfteå blir givetvis viktig och självklart är vi i behov av poäng. Men jag törs lova att vi kommer överraska och reda upp den situation vi besatt oss i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback