Match 100

Gjorde min 100:e seriematch i Vindelntröjan i söndags. Kunde ju ha slutat lite lyckligare. Under dessa 100 matcher så var helgens domare några av dem som hållit underligast nivå och som varit mest osympatiska. Det är ju domarkris i Västerbotten och jag tror detta tyvärr var ett tecken på detta. För i mina ögon höll dom inte division III-klass. Ett tecken på att det är dåliga domare tycker jag för övrigt är att man plockar massa utvisningar av typen "upprepade förseelser". Finns den utvisningen i elitserien?

Ena domaren recenserade för övrigt vårt spel så här "ni går enbart in för att förstöra". Det känns som att vi hade 300 frislag emot oss under matchen och 15 med oss.

Visst vi slarvar och tappar mycket boll på mittplan, men jag tycker vi inte förlorar på grund av det. Tidigare matcher har vi förlorat på grund av egna misstag, denna helg gjorde andra aktörer rätt mycket misstag i mina ögon.

Nej nu har jag gnällt klart för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback