Deprimerande

Vad är det för väder man vaknar till? Blåsigt och snöigt. Jag som längtar efter sommaren och då pallar man inte med sånt här skitväder. Dessutom känns kroppen blytung och vill bara ligga hemma och se film eller nåt. Det känns som jag inte kommer göra många knop ikväll, fast jag borde dock sätta upp en till bokhylla så jag blir av med alla pärmar som ligger och skräpar.

*****

Det är nu offentliggjort att brorsan fortsätter i Dalen ytterligare en säsong. Jag precis som många andra hoppas att dom kan spela lite tajtare och matcha på mindre folk under större del av matcherna. Men då krävs det ju att spelarna kliver fram på ett sätt de inte gjorde under den gångna säsongen.

*****

Sånt här väder får mig i större utsträckning än vanligt att drömma om resor och värme. Jag måste ju bara ta tag i saken också, men jag gissar att det blir först i sommar, om jag nu har någon att åka med. Å andra sidan har jag alltid beundrat de som reser på egen fot. Fast med mitt lokalsinne skulle jag väl bli kvar längre än planerat. "Men skulle Indexator säga idag: "Vill du vara tjänstledig i tre veckor?" så skulle jag inte tveka att boka en biljett. haha


Fan jag som trodde jag skulle slippa vara en sån här som pratar om vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback