Tipset till slut (inte tillslut)

Här kommer då tipset som nån annan bloggare drömt våta drömmar om i flera dagar nu. Jag tror Bowlarn uteslutande tippar med hjärnan, men jag kommer göra en kombination av hjärna och hjärta. Hjärtat säger att Detroit Red Wings äntligen kommer gå hela vägen igen och därför kommer jag tippa dem som segrare, även om hjärnan nog hade valt något tråkigare lag.

Tipset hela vägen:

Eastern Conference:
Montreal Canadiens-Boston Bruins 4-1
Pittsburgh Penguins-Ottawa Senators 3-4
Washington Capitals-Philadelphia Flyers 3-4
New Jersey Devils - New York Rangers 3-4

Kommentarer: Montreal vinner lätt sin serie mot Boston. Bowlarn har ju tidigare tippat Pittsburgh som kandidat till slutsegrare, men här bultar hjärtat för Ottawa. Dessutom brukar kanadensarna spela ett roligt spel, men det talar emot att Alfredsson för närvarande är skadad. Dessutom tror jag lite oväntat på bra målvaktsspel från Ottawa. Philadelphia tror jag fysiskt tar bort Washington med lite småfult spel. Såg nån match innan slutspelet och de har potential att reta upp. Rangers drar i en jämn serie längsta strået mot defensiva New Jersey.

Montreal Canadiens-Ottawa Senators 3-4
New York Rangers - Philadelphia Flyers 4-2

Kommentar: Jämn förstamatch där Ottawa drar längsta strået. Lundqvist i Rangersmålet vinner matchen mot Philadelphia.

New York Rangers - Ottawa Senators 2-4

Kommentar: Rangers floppar och Senators fortsätter imponera (mest för att hjärtat säger det) och går till final.



Western conference:
Detroit Red Wings - Nashville Predators 4-2
San Jose Sharks - Calgary Flames 4-1
Minnesota Wild - Colorado Avalanche 3-4
Anaheim Mighty Ducks - Dallas Stars 4-3

Kommentar: Nu börjar orken tryta i kommentarerna, men Detroit pumpar på. San Jose vinner lätt. Colorado har sett heta ut och blixtrar till ytterligare i slutspelet. Anaheim vinner en jämn serie mot Dallas.

Detroit Red Wings-Colorado Avalanche 4-3
San Jose Sharks-Anaheim Mighty Ducks 4-2

Kommentar. Detorit vinner en jämn serie mot Avalanche och vid det här laget har Foppa blivit skadad och kan inte frälsa sitt lag. San Jose vinner tämligen lätt mot Anaheim.

Detroit Red Wings-San Jose Sharks 4-3

Kommentar: Detorit vinner sjunde avgörande i sudden sedan Andreas Lilja solokört från eget mål. Vilket tar Detroit till final.



FINAL
Detorit Red Wings-Ottawa Senators 4-3

Kommentar: Den final hjärtat vill ha. Favoriterna Detroit vinner och jag sitter iklädd min Lidströmtröja och skålar i Brämhults juice med Bowlarn och skrattar åt hur rätt jag hade i tipset.   Det lite mer tråkiga  tipset på finalen är San Jose-Pittsburgh Penguins 4-2.

Men jag vill att Detorit ska vinna och jag tippar som sagt med hjärtat.



SLUTREFLEKTION: Vem fan orkar läsa det här mer än Marcus?


Kommentarer
Postat av: #92

jag läste det faktiskt....

2008-04-10 @ 08:22:24
Postat av: Jimmy

Det var alldeles för långt och tråkigt för att läsas :)

2008-04-10 @ 16:58:46
Postat av: Lunkan

Även jag läste det... Även fast jag anade att du hade tänkt smälla in Detroit och Ottowa i finalen så kändes
det ändå som att man bara måste..

2008-04-10 @ 22:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback