Dessa felaktiga rykten

Träffade en innebandyspelare igår som berättade att Vindeln Hockey försökt värva honom till sitt B-lag med bland annat motiveringen "innebandyn kommer inte få något lag". Detta påstående är ju bara skitsnack. Klart att vi kommer få ett lag som tidigare år med Vindelnprodukter i olika åldrar. Vi har inte som ambition att värva utifrån, utan vill helst satsa på spelare som är fostrade i kommunen. De spelare som lämnar i år kommer att ersättas med spelare från ungdomslag, samt äldre spelare så vi får en bra mix i laget.

För övrigt så svarade den tillfrågade innebandyspelaren bland annat "kommer hockeyn att få nåt A-lag då?". Otroligt kul motfråga från honom, även om jag inte vet om den var menad som ett skämt eller inte.

Min hälsning till hockeyledaren som försökte värva innebandyspelaren blir "om några år finns det inte mycket till ungdomslag i hockeyn. Då tror jag de flesta spelar innebandy. Och tänk så mycket tider det kommer finnas i ishallen då till de ryska konståkarna som brukar besöka Vindeln.". Jag har faktiskt en känsla av att jag kommer att ha rätt. Vilken underbar framtid vi går till mötes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback