Floorball tonight!

Ikväll blir det innebandyträning 18:30 på Fritidscentrum. Ska bli riktigt kul att komma igång och röra lite klubba och boll igen. Tjuvlirade lite i lördags så jag vet någorlunda vart jag står form-mässigt.

*****

Har sedan förra inlägget här på bloggen hunnit se Dalens herrar underprestera mot Umeå City och förlora DM-finalen. Umeå City spelade som de skulle som underdogs och backade hem och satsade på kontringar. I Dalen rullade man runt bollen, men ingen verkade vilja ta grovarbetet framför mål. Jag trodde faktiskt City skulle få det tungt i matchen när Dalen spelade på två femmor, men ack så fel jag hade.

*****

Träffade en av Vindelns IF Innebandys gamla styrelsemedlemmar Lasse Lundberg idag. Och hade analyserade att jag måste ligga väldigt dåligt till hos min bror, eftersom han inte värvat mig till Sandåkern. Jag kan bara själv hålla med om att det är beklagligt att inte några klubbar rycker i en sådan kvalitetspelare som mig. haha

*****

Ska bli intressant hur Dalens herrar klarar försvarsspelet i år. En hel del nya och intressanta backar, men jag tror att nyckeln är att #27 Dark Müsli spelar stabilt i år. Gör han det tror jag Dalen kommer vara bra.

Målvaktsposten är ju också förstärkt och det är viktigt att Dalen har lite mer att välja på. När Fredrik Hörnqvist har sina toppar är han riktigt bra, dessvärre kan han sprattla lite väl mycket och släppa in enkla mål också.

Kommentarer
Postat av: Immuna

Snackar vi Lasse med en väldigt stor mustasch?

2008-08-11 @ 20:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback