Jörgen Persson till semi

Satt nyss och såg pingisen när 42-årige Jörgen Persson tog sig till OS-semi. Ingen dålig bedrift det! Man fick ju känslan av att det var som förr när han gick fram vid bordet. Men vilket nostalgi-OS det skulle ha blivit om även J-O Waldner, "Äpplet" och de andra varit med. Sverige kanske fyllde sin gamlingkvot genom att ha med Persson. Nu blir det i alla fall att följa hans äventyr i semin.

*****

Vi hade ju pingisbord hemma när jag var liten, men jag snappade aldrig upp det där riktigt. Brorsan däremot var ju vass i pingis om jag inte minns fel. Jag har i alla fall många minnen när man i barndomen varit på massa pingistävlingar när brorsan spelade. Och om jag inte minns fel så var även Johan Lundqvist i samma sits att han följde med och såg sina syskon spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback