Ligacupen dag #2

Dag två på Ligacupen är avslutad och det slutade med en oavgjord match mellan Umeå City och Övik, samt en säker seger för Dalen mot Västerås. I och med detta får även matchen mellan Övik och Västerås ett visst värde i morgon och det är ju bra för spänningen. För rent spontant känns det inte som en match som lockar storpublik, trots att man hör Öviksfansen på läktaren.

*****

Publiksiffrorna kan ju inte vara nåt man är direkt nöjd med under Ligacupen i Umeå. Läktarna har gapat rätt tomt och man får ju hoppas att i alla fall Dalen-Umeå City ska dra folk. Ska man bygga upp en derbykänsla på allvar mellan lagen måste man också fylla hallen.

*****

Jag gillar att arrangörerna har gjort ett programblad, även om det bara innehåller laguppställningar. Men det minsta man kan kräva då är väl att laguppställningarna stämmer. Öviks laguppställning är från fjolårets och liknar mest någon slags lek i stil med "finn tio fel".

*****

Matte Lövgren lämnade läktaren idag för att istället fara och gymma. Säger det något om underhållningen eller är det bara ett faktum att det kostar att ligga på topp?

*****

Vindelnmålvakten Jonas Holmströms facit på läktaren idag blev en fångad boll, samt en som smet förbi. Detta kan jämföras med försäsongen ifjol när han blev prickad i skallen på läktaren.

*****

Jag hoppas på ett riktigt hett derby i morgon med många heta dueller mellan Dalens #27 Dark Müsli och Citys #33 (om han nu spelar). Jag räknar med att Dalen spelar med stort hjärta efter fiaskot i DM-finalen.

*****

Målvaktsspelet hos Umeålagen har inte imponerat på mig. Dalens Fredrik Hörnqvist är darrig och City som testat både Erik Ställ och John Edström hittills har inte heller imponerat. I morgon vill jag se Martin Rudeström i Dalens mål. Jag har aldrig fått se vad han går för.

För övrigt tror jag Citysupportrarna kommer märka hur mycket man saknar Johan Rehn. Min gissning är att Erik Ställ inte kommer palla pressen i Superligan i år, trots succén i Falun ifjol. Backuppsättningen är inte riktigt densamma i City som i Falun heller.

*****

Såg den nya Arnfilmen ikväll på bio och den var väl helt okej. Kul med lite påkostad svensk film. For för övrigt dit med en gammal journalistklasskompis som i år gett sig in på författarkarriären.

*****

Mitt tips är att Dalen vinner mot City med 7-3. I övrigt hoppas jag på minst två matchstraff!

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback