Seger i fotbollen

Söndag eftermiddag innebar fotbollsmatch mot Sorsele/Blattniksele. Jag var inte med förra mötet, men har fått beskrivet för mig att dom då hade en dålig målvakt. Personligen vet jag inte hur man tog reda på det och kan motivera det när Vindeln förlorade med 8-0 då.

Söndagens match slutade däremot med vinst för Vindeln. 4-1 skrevs slutresultatet och nu har laget nio inspelade poäng i serien. Serieseger och spel i nästa VM är väl det mest logiska nu för oss alla känns det som.

*****

Annars var ju självklart helgens stora fotbollsmatch när, förre Vindelnmålvakten i innebandy, Jimmy Nilssons Umedalen i division VI södra spelade i fredags. Förlust för hans mannar/pojkar/boys blev det däremot. Återkommer med bild från den matchen senare.

*****

"När börjar VI träna?"
Sagt av en anonym spelare i innebandyns herrlag som vägrat lämna besked om sin framtid i klubben hittills, men som lär dyka upp när träningarna börjar.

Kommentarer
Postat av: B L O N D I N A

ååh jag saknar fotbollen :( inte spelat på ett år..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback