Cupen

Vill bara inledningsvis tacka alla som gjorde cupen möjlig att genomföra. Ingen nämnd - ingen glömd. Jag tycker vi lyckades riktigt bra och förhoppningsvis kan vi arrangera fler cuper framöver.

*****

Jag tackade nej till några lag och hoppade slutligen på ett lag i cupen. Detta gjorde jag för att bedömde att laget borde ha goda chanser att slåss om den största pokalen. Tyvärr underpresterade vi och åkte ut redan i kvartsfinalen på straffar. Mycket kan man säga om straffar. Det är ju rena lotteriet när man är med och spelar, men vilken underbar publikunderhållning det momentet är...

*****

Hade vinnande lagets målvakt "Mäster Cee" som sovgäst natten mellan cupdagarna. Så jag känner självklart att jag har stor del i vinsten.

*****

Jag spelade för övrigt i publikfavoriterna Dynamo och vill som representant för laget tacka publiken för deras fina stöd. Utan er i ryggen hade vi inte ens tagit oss till kvartsfinal.

*****

Cupens höjdpunkt i mina ögon var annars när två gamla Vindelnspelare möttes. Simon Larsson dribblade sig elegant förbi fyra spelare innan han slutligen ställdes en mot en med en av mina favoriter i Vindelntröjan genom tiderna (Niklas Westman). Det som skulle avslutas med att även Westman dribblades av blev istället att herr Westman stod upp och gav Larsson en bröstvärmare han sent lär glömma.

*****

Skämt åsido. Jag gillar att spela i lag som ingen på läktaren håller på. Det blir desto mer skadeglada och sköna segrar när man väl vinner. Det kan nog lagkompisarna Jonas Holmström, Johan Lundqvist och Tobias Holmström till exempel intyga när vi vann mot Hörnefors säsongen 2003/2004 och hela läktaren var emot oss och skrek och buade matchen igenom. Underbart med känslor!

*****

Nu tror jag att jag ska ta mig en tur förbi Q8 och köpa en korv av Curlarns bror Bowlarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback