Handikappad var ordet

Var igår på bio och såg den uppskrivna svenska filmen "Låt den rätte komma in" och jag trodde nästan på förhand att jag skulle bli besviken. När somliga filmer är uppskrivna är det lätt att förväntningarna blir för höga, men i detta fall blev jag inte missnöjd. Så ruskigt oväntat att en svensk film med vampyrtema kan lyckas. Ett riktigt bra filmtips!

*****

Vi hann bara komma innanför dörren på SF innan min biodejt slängde ur sig orden "Fan vad handikappad jag känner mig utan klocka". En meter bredvid sitter en man i rullstol och frågan är om man är så handikappad utan klocka i det fallet.

*****

Mina två matälskare till bloggläsare (Johan Röring och Simon Stålberg) ska nu få ta del av vad som åts i samband med Umeåbesöket. Till middag oxfilé, strips och hot bearnaise på Olearys. Även om Vindelnledaren Fredrik Leong skulle hävda vänligt men bestämt "att det inte är någon bearnaise". Sedan under filmen slank det ner till popcorn för att hylla Vindelnmålvakten Jonas Holmström.


*****


Match på söndag och den stora frågan är väl om killen som är orolig för om han ska komma i matchkläderna finns ombytt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback