Modern version av nattvarden

Drev nyss tesen att när folk sitter hema och äter kex med ost och dricker vin så är det en modern variant av nattvarden. Allting utvecklas, oftast till det positiva, och så även detta? Min kristna arbetskompis köpte dock inte mitt resonemang att detta skulle vara en form av modern nattvard.

Jag väljer i alla fall kex före oblat och min moderna nattvard sju dagar i veckan före den traditionella.

*****

Igår spöade våra 93:or Vännäs i innebandy. Skönt att några kunde prestera denna helg mot den klubben i alla fall. Efter matchen blev det fotboll på tv och Röringarna och herr Ekström slöt upp. Bättre närvaro kunde det ha varit och vart var till exempel "Snygg-Lars"?

*****

Kvällen avslutades med att HUVUDstyrelsen hade årsmöte och eftersom det aldrig är någon publiksuccé och det därmed blir mycket fika över, så kunde jag kombinera mötet med kvällsfika. Det gäller att vara kreativ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback