Lite reflektioner

Vi spelade nu i söndags mot Täfteå och förlorade med 6-5 och det känns som det varit lite väl mycket stolpe ut den här säsongen. Frånsett några riktigt höga toppar har vi inte haft mycket marginaler med oss. Lite surt mot Täfteå också att dom får göra psykologiska 5-2 på ett frislag där domaren ber vår mur backa och då lägger Täfteå frislaget och domaren i fråga vågar inte vara rakryggad nog att döma bort det. Men men, det är ju svårt att ändra på nu. Vi spelade i alla fall upp oss och hade bud på kvittering.

*****

Ur ett framtidsperspektiv känns det ändå bra för vår del tycker jag. Vi spelade med tre 92:or från start idag, där jag tycker det var mest intressant att se Erik Röring prestera bra innebandy från sin backplats. Han gjorde debut där (han var i början av säsongen med några matcher som forward). Kul också med tvillingar där en är back och en är forward.

*****

Framtiden känns också helt okej när man till exempel ser pojkar 93 prestera bra innebandy och där finns det några riktigt intressanta spelare. Vi har den senaste tiden lyft upp några som tränar med oss och jag kan lova att nån ur det laget kommer att få känna på hetluften i A-laget den kommande säsongen.

*****

Sebastian Berg-Sandin (född 1991) gjorde sitt första A-lagsmål mot Täfteå och han har verkligen visat sig från sin bästa sida på slutet tycker jag med stabilt och enkelt backspel.

*****

Vi har bränt mycket straffar den här säsongen känns det som. När Lars Vilhelmsson ordnade fram en straff i den andra perioden kändes det som att det var dags att prova något nytt. Simon Larsson fick förtroendet och gick fram och satte den stabilt i nät.

*****

Vi var några som såg Umeå City i fredags och IBK Dalens i söndags. Båda matcherna var i Gammliahallen och ska jag summera det hela så blir det först och främst: ?jävlar så osköna bänkar det är där?. Om man ska recensera spelet så visar väl City styrka att vinna, men det känns inte som att laget kommer räcka till i Superligan. Men vem vet vad dom lyckas värva. Dalenmatchen mot serievinnarna Warberg var rätt tråkig och ljummen i två perioder, innan det blev rätt okej i den tredje perioden. Starkt också av IBK Dalen att lyckas knyta ihop säcken och avgöra i den tredje perioden.

*****

Warbergspelaren Joakim Hanssons klubba gick av och han hade tydligen bara en klubba ute vid bänken, så en avbytare fick springa och hämta en ny i omklädningsrummet. Tycker det är rätt pinsamt på den nivån att inte ha koll på klubborna bättre och det är inte första gången man ser nåt sånt där i Superligan faktiskt. Själv har jag cirka fyra-fem klubbor på bänken varje match. Det får väl anses som en rätt bra siffra eftersom jag inte brukar spela så ofta.

Klubbmässigt håller jag i eliten - kom ihåg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback