Pluggat

Vi körde med öronproppar igår på träningen för att få alla i laget att snacka högre på planen. Det funkade väl sisådär, men det känns som att vi inte gjort det för sista gången. Vi måste helt klart få upp snacket på planen för att lösa en del ganska lätta problem egentligen.

*****

Vet inte om det berodde på öronpropparna eller inte, men Jonas Holmström greppade först bollen och gjorde sedan assist på sitt utkast. Känns som det kan bli öronproppar på han nästa match.

*****

Innebandymagazinets starke man Marcus "Bowlarn" Gunnarsson gnäller om nån influensa i sin blogg och jag måste säga att det är skönt att han fokuserar på sig själv ett tag. Annars brukar ju hans blogg handla om mig och amerikansk fotboll.

*****

I anfallet efter Jonas utkast så fick han plocka ut bollen ur eget nät, efter att Johan Röring hängt upp den i nättaket. Herr Röring har varit het med målskyttet på träningarna på slutet och gjorde dessutom hattrick med pojklaget förra helgen. Tror han sätter sitt första för säsongen med herrlaget mot Obbola. Min gissning är också att det blir mer än ett.

*****

Stolpskott, klykskott, eller vad nu bloggen heter avslöjar att han ska tillkännage vem han är. Intressant kanske vissa tycker, för min del kan han gärna förbli hemlig. Kul i alla fall med en blogg som handlar mycket om "lägre" divisioner i innebandy.

*****

Jonas Holmström tecknade igår ett nytt ettårsavtal med klubben, även fast han gnällde att han ville ha superliganklasul. Hybris kallas det visst. Hela den här "Sven-Duva"-historien har ju stigit honom åt huvudet. Men jag kan redan nu avslöja att jag kan bjuda med Jonas på en superligamatch någon gång. Så där får han sin del av superligan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback