Fussball och annat skit

Fotbollsträning torsdagkväll stundtals i ösande regn och bland blixtar. Vi fick avbryta träningen ett tag när det var som värst. Fotboll är ju annars som bäst på en regnig plan då man kan glida fram i jakten på bollen/motståndaren. Nu är det bara att tagga inför söndag då Sorsele väntar på hemmaplan.

*****

Det har inte blivit någon film ikväll, däremot har jag surfat runt och kollat lite olika möjligheter på webbhotell för att göra en Rebellernasida. Satt och snackade med Rebellbasisten Emil Hägglund tidigare ikväll och vi kom fram till att det vore mumma med en riktig hemsida igen till vårt evigt pågående plojprojekt. Tillsvidare kan man ju avnjuta/hata några smakprov på
Rebellernas myspacesida.

*****

På lördag ska vi stå på parkeringen för Jakt&Fiske-mässan i Vindeln. Har för övrigt hört nåt rykte om att man måste betala 40kr i inträde på själva mässan. Hybris om ni frågar mig, men det kanske finns många jaktintresserade människor här omkring som tycker det är värt. Jag tillhör då inte den gruppen.

*****

Jonas Holmström återfanns som back på fotbollens träning. Vart hamnar han i Mats Carlssons egna Real Madrid på söndag?

*****

Lyssnar för övrigt på den tredje Stieg Larsson-boken lite då och då i telefonen när jag vandrar runt. Jag ser fram emot filmerna som kommer att komma, men frågan är hur folk kommer att ta emot filmerna efter all hyllning böckerna fått. Dessutom spelas ju 13 nya Wallanderfilmer in, vilket är great tycker jag. Dessa svenska kriminalfilmer är ju varken bra eller dåliga, men så enkla och hyfsat underhållande när man bara vill se film utan vidare.

*****

Att jag gjort comeback på bloggen måste ju min Jonas sörja, för han är ju omnämnd i mer eller mindre varje inlägg här. Eller också uppskattar han all uppmärksamhet han får. Jag måste ju egentligen bara säga att det är ett tecken på hur händelsefattigt liv jag själv lever när jag sitter och recenserar hans.

Kommentarer
Postat av: tobbe

skönt att herr wilhelmsson är tillbaka

2008-08-01 @ 11:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback