Mer film

Gårdagens filmtips blev som sagt "LA Confidential" och efter en rätt hyfsat intensiv biosommar från min sida så måste jag säga att dagens tips blir "Batman - The Dark Night". En jävulskt mörk historia (vilket inte är negativt direkt i min värld) och bra skådespelarinsatser. Sedan brukar ju Christopher Nolans filmer vara sjukt snygga, så även denna. Jag rekomenderar den och ger den 8/10 (på gränsen till 9). Även om jag egentligen föredar Christian Bale i "The Prestige", en av mina verkliga favoriter på senare år.

*****

Jag gillar för övrigt min avslappnade stil i bakgrunden på bilden som finns i nyheten om Magnus Larsson:



*****

Appropå Batmanfilmer så har jag som den nördiga IMDB-människan jag är gett de andra filmerna följande betyg:
"Batman" (1989) - 7/10
"Batman Returns" (1992) - 6/10
"Batman Forever" (1995) - 6/10
"Batman & Robin" (1997) - 4/10
"Batman Begins" (2005) - 8/10

*****

För övrigt var ett av mina favoritprogram när jag var liten den otecknade serien av Läderlappen som hade ett ruskigt medryckande ledmotiv.

*****

Nu väntar käk innan jag ska ta Östvallen med storm och förhoppningsvis sätta in nån skön glidtackling i det blöta gräset. Om inte åska och blixtrar sätter stopp för oss - nyss gick i alla fall brandlarmet.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback