Förlust mot Obbola

Vi förlorade mot Obbola i söndags med 10-6 och det känns lite tråkigt med tanke på att vi skapade mycket chanser som vi inte förvaltade. Ett lag i motgång brukar ju ha svårt att sitta sina lägen och det såg man idag.  En som satte sina lägen var i alla fall Robert Lövgren som gjorde fyra av lagets mål. Han har ett riktigt bra skott när han väl använder det.

*****

Det känns som att det är bara i Obbola och Sävar man inte har tillgång till hallen en timma innan match. Idag tror hallen öppnades med 45 minuter kvar till match. VÄRDELÖST!

*****

Erik Röring gjorde sin första poäng i A-laget när han spelade fram Robert Lövgren till ett av hans mål. Känns som det blir fler poäng från Erik den kommande säsongen. Han har ju på slutet spelat back, något som han började göra i pojklaget. Och just våra pojklag ska ha en grym eloge för hur de får fram spelare. Utan dessa ledare och lag skulle vi inte kunna spela med våra egna produkter. De två senaste åren har vi enbart haft spelare som bor eller härstammar från kommunen. GRYMT!

*****

Lars Vilhelmsson och Robert Hedman slutade på lika många poäng i den interna poängligan. Lars har gjort fler mål och Hedman har gjort sina poäng på färre matcher. Vem som är den moraliske vinnaren är väl upp till var och en att avgöra, men i statistiken brukar mål räknas före assist.

*****

Pojkar 91 vann mot serieledande IBK Dalen/GUIF idag. Detta gjorde man trots att många "nyckelspelare" återfanns i A-laget. Strålande framtid som sagt och till nästa år tror jag på fler ungdomslag. Vi får allt yngre ungdomslag och det är bra att dom får börja med klubba och boll tidigare.

*****

Jag tror inte vi haft ett domarpar den här säsongen från Umeå där man kunnat känna av vilken nivå de satt. Då har det inte spelat någon roll dessvärre om vi haft bottenskrapet eller de som får blåsa i pipan i högre serier. I mina ögon har vi haft de bästa domarna när vi varit i Övik och Skellefteå. Förhoppningsvis kommer nivån bli bättre och domarna bli mer konsekventa. Sedan är det självklart inte lätt att vara domare.

*****

Ett assist från min klubba i helgen. Gratisassist kan man säga, passade över bollen till Robert Lövgren som sköt från halva plan. Kändes inte otagbart om man säger så. I och med mitt poäng passerar jag min bror i maratonstatistiken. Han må vara superligatränare, men jag har gjort mer poäng i Vindelntröjan. Snacka om att ligga i lä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback