Larsson och Lövgren kvar i leken

Magnus Larsson och Robert Lövgren är båda kallade till en zonträff med länslaget. Det innebär att de fortfarande har chansen att ta sig till den slutgiltiga SM-truppen för pojkar 17 och det är inte så många spelare kvar nu. Jag vidhåller att både har ruskigt stor chans att ta sig med. Larsson som för övrigt missade P15-länslaget på grund av utlandsresa tror jag nu kommer att få spela med pojkar 17, trots att han är ett år yngre än många.

*****

Såg AIK-Falun igår på tv och det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Visst hettade det till i slutet och i vissa lägen, men jag vill ha mer känslor än så. För övrigt var det ju spännande att se AIK:s landslagsfemma stå och backa hem till halvplan och låta Falunbackarna rulla fram och tillbaka i typ en och en halv minut tills det var dags för byte. Vet inte riktigt varför AIK hade sådan respekt och jag tror resultatet hade blivit lite bättre om de tryckt på.

*****

Den gamle hetlevrade målvakten Andreas Olsson (numera sportchef i Falun) satt för övrigt ombytt på bänken, då förstamålisen Erik Ställ blivit sjuk. Är det bara jag som ser vissa likheter i temperament mellan han och Vindelns herrmålvakt? Där har det ju också runnit över ibland. Men som sagt; det kan vara kul med lite känslor.


*****


På söndag blir det nog att se både Thorengruppen och Sandåkern spela kvalspel. Thorengruppen har väl det tuffare motståndet och Sandåkern har ju en historia av att inte ha skallen nog att leda med nästan tvåsiffrigt i en kvalmatch. Dom har väl rensat bort det mesta av skiten som inte kunde klara av att släppa in mål, men tendenserna finns där fortfarande tycker jag.


Men jag tror att SSK klarar kvalet upp. Allt annat vore FIASKO! Thorengruppen däremot tror jag får det tuffare. Återstår att se på söndag hur första matchen blir för lagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback