Målvakter i Umeå

Ny rast - nytt inlägg.

Tänkte härmed avhandla min åsikt om Umeås målvakter på högre nivå. Johan Rehn är mina ögon Umeås bästa målvakt och jag ingen aning om vad han sitter på för eventuellt kontrakt. Men enligt min åsikt skulle han vara nummer ett vare sig han spelade i Umeå City eller IBK Dalen. Blir intressant att se hur han gör den kommande säsongen.

Fredrik Hörnqvist som är given förstamålis i Dalen är på tok för ojämn om folk frågar mig. I sina bästa stunder är han superb och i sina mindre bra stunder är han....ja....inte så bra. Därför tror jag Rehn skulle konkurrera ut honom om han gick Dalen.

För Umeå Citys del tror jag att dom även vill värva hem Erik Ställ som står i Falun. Men jag förstår inte vad han skulle ha för nöja att överge förstaposten i Falun för att bli andrakeeper i City. Såvida inte Rehn lämnar för Dalen förstås. För jag tror City plockar hem målskytten Mats Jonsson och då följer nog Ställ med.

Vore intressant att se Rehn i Dalen, för det är defensivt de sviktat i år och tidigare. Hursomhelst kommer City med Rehn och Ställ bli tvungen att rotera på posten, precis som Rehn och Hörnqvist i Dalen skulle bli tvungna. Blir intressant att se hur det blir med Umeås målvakter den kommande säsongen.

Kommentarer
Postat av: Bistro-Bengt

Kan du inte skriva om målvakter i Vindeln?

2008-03-03 @ 21:34:08
Postat av: Bowlarn

Du är inte den riktiga Bistro-Bengan. Han stavar nämligen B-e-n-K-t. Ägd!

2008-03-04 @ 11:58:10
Postat av: Random

Hahaha phett!

2008-03-04 @ 15:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback