Spekulationer

Det tog som bekant slut för Dalen i slutspelet i måndags, vilket är tråkigt. Men hade laget varit bättre på att stänga matcher när man leder hade man först och främst hamnat bland de fyra första i serien och fått välja motståndare i högre grad och sedan klarat av slutspelet bättre.

Om jag nu ska spekulera om fortsättningen känns mötet mellan AIK-Täby som det mest öppna. Det kan sluta hur som helst och som så många andra gillar jag inte AIK och hoppas att Täby kan dra det längsta strået. Vilket Täby har full potential för. Jag fattar inte det där snacket även i år att de skulle vara ett skrällag. Var man i final ifjol och har mer eller mindre en bättre trupp i år kan det väl inte vara en skräll att ha tagit sig till semi.

Mötet Warberg-Pixbo känns som att Warberg borde klara av. Men det är klart matchar Pixbo sina stjärnor hårt och låter Daniel Dahl och Henrik Quist till exempel spela sjukt mycket kan Warberg få det tungt. Jag vill hur som helst att Täby ska ta hem finalen och det tror jag man har störst chans att göra mot Pixbo. Därför hoppas jag på en final mellan Täby-Pixbo. Men ska man gå på de flesta experttipsen blir det nog AIK-Warberg i final, vilket känns som en ganska rimlig final.

*****

Robert Lövgren och Magnus Larsson var igår på länslagssamling och jag säger som vanligt, utan att vara helt påläst om alla övriga där, att de borde finnas med i den slutgiltiga truppen. Då kommer nog jag och förhoppningsvis herr Holmström fara ner och kika på killarna i Sundsvall.

Väl där hoppas jag även på ett mysigt Ikea-besök med Jonas Holmström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback