Sportradio

Sitter på fikarasten på jobbet och ikväll är det sportradio som gäller - slutspelsinnebandy och slutspelshockey. Jag måste säga att tiden går mycket snabbare när man kan lyssna på lite sportreferat samtidigt.

*****

En anonym herrlagsmålvakt som jobbar på Jernbolaget ringde tidigare idag och gnällde över att jag inte bloggat om att jag och han var och coachade P96/97 på Laxcupen i Täfteå i lördags. Så nu skriver jag någon rad här så fansen blir nöjd. Vi förlorade våra tre matcher, men i två av dem kunde vi lika gärna vunnit. Laget har aldrig spelat någon match tidigare och det var riktigt imponerande att se vad de presterade. Visst lyste vår orutin igenom ibland, men det finns mycket glädje och framtid där. Jag tror att alla spelarna hade lika kul som vi ledare trots förlusterna.

*****

Gamle herrlagsmålvakten Billy Olovsson-Lindberg dök upp som domare där på cupen också. Känns skönt att han äntligen hittat sin nivå som domare, liksom att jag hittat min nivå som coach.

*****

Nu ska jag spana in vad dalenfans.se skriver om Dalens match. Ledning 5-1 sägs det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback