Vad har hänt sen sist?

Idag väntar toppmöte i division II mellan Sandåkerns SK och Wibax Piteå. Förhoppningsvis kan det bli en riktigt trevlig och jämn match. Mycket hos gästerna brukar ju handla om vilket humör Janne Persson är på. Vad som är säkert är ju att han lär slå några smörpassningar. Frågan är vilka Vindelnspelare som återfinns i laguppställningen i Sandåkern. Men Robert Lövgren eller Magnus Larsson borde ju vara med i alla fall.

*****

Vi mötte för övrigt två gamla Vindelnspelare igår när vi spelade mot Thorengruppen/2 i form av Mattias Lövgren och Sebastian Berg-Sandin.  Jag måste ändå säga att vi var rätt snälla mot dom och vi saknar ju helt klart spelare i truppen som psykar sönder motståndarna. Men det kan det ju ändras på. Hursomhelst vann vi matchen med 4-1 efter att vi var rejält revanschsugna.

*****

Den största anledningen till att vi var rejält revanschsugna är att vi skämde ut oss i onsdags då vi förlorade med hela 11-0 mot Umeå City IBF/2 på hemmaplan. Riktigt pinsamt att inte prestera bättre på hemmaplan. Men City hade fuskat lite med laguppställningen, eller hade inte koll på reglerna, så vi har lämnat in en protest och lär vinna matchen med 5-0 istället. De hade med en A-lagsfemma från division II som gjorde det mesta. Mer om protesten och matcherna kommer att komma i nyheter på hemsidan senare.

*****

Innan matchen igår såg vi, den i Umeå, omtalade mannen "Höken" som bland annat hann kalla Lars Vilhelmsson för "Gris-Lasse". Vilket bara kan betyda att han känner Lars. "Höken" spelar i Röbäck numera och jag hoppas han får vakta kassen nästa lördag när vi möts. Det påstås ju nämligen att han fick plats i Vindelns herrar en gång i tiden eftersom jag skulle ha varit avundsjuk på den speltid han fick i Vindelns fotbollslag. Logiskt mina vänner och så nära sanningen man kan komma. Så det vore ju kul om han fick försöka sätta mig på plats nästa helg genom att spika igen målet, men vi ska göra vårt bästa för att spräcka hans nolla.

*****

Jag skulle för övrigt vilja se Erik Nordin springa 60 meter på tid. Han borde faktiskt kunna hävda sig mot de aktiva löparna.

*****

Peter Hansson har i år satt tre straffar av tre möjliga, vilket ju får anses som rätt bra siffor. Men vad är det för inställning karln har? Igår frågade han både mig och Johan Lundqvist om vi ville slå den istället. Ville han bara vara snäll eller njuter han av att se jag och "Lunkan" skämma ut oss?

*****

Det var länge sedan Jonas Holmström drog på sig en utvisning nu. Jag börjar bli orolig att inte allt är som det ska. Däremot fick jag speltid igår och han sitta i utvisningsbåset två gånger om. Med andra var jag mig själv i alla fall.

*****

Efter dagens toppmöte i herrtvåan blir det att se Superligalaget Dalen. Tyvärr är det inte något toppmöte, men vi får väl hoppas det blir en hyfsad match i alla fall. Nu inser jag också att inte så många kommer att läsa det här sista eftersom inlägget är rätt långt. Jag ger upp helt enkelt!

Däremot måste jag få anmärka att "Lunkan" ryckte i poängligan oss emellan i helgen. 1-0 nu och det lär väl bli slutresultatet också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback