Dags att utrymma läktaren?

Var och såg Vindelns damer idag när de mötte Skellefteå IBK. En match där Skellefteå fick en straff, som de också gjorde mål på. Tydligen hade någon på läktaren i Vindeln sagt "du bommar, du bommar" vilket gjorde domarna upprörda och om fler sådana grejer upprepades var de inte främmande för att tömma läktaren.

Jag tycker hela grejen känns otroligt löjlig. Det är en seniormatch och då tycker jag man kan räkna med att publiken försöker psyka motståndarna. Och vilken psykning sedan! Jag kan direkt säga att jag som spelare/ledare/åskådare sagt betydligt värre saker till en motståndare som ska lägga en straff. Idrott är mycket känslor och i min värld hör sådana här saker till. Om andra tycker det är osportsligt är det ju upp till dem, men att säga "du bommar, du bommar" känns väldigt oskuldsfullt. Min förhoppning är ju att när motståndarna får straff så ska hela publiken busvissla och leva jävul! Nu hade vi dessvärre ingen superbra publiksiffra i helgen med Vindelnmått mätt. Uppskattningsvis 60-70 personer hade sökt sig till hallen och då hörs en ensam människas röst bra.

Det var inte jag som sa det, men återigen - jag kunde mycket väl ha sagt det om jag varit uppe på läktaren just då!

Sedan att tömma läktaren för en sådan grej? HALLÅ! Då blir det ju som att möta ett genomsnittligt lag från Umeå på bortaplan i lägre divisioner. Det vill säga tomt på läktaren. Eller har dom psykat någon straffläggare nån gång så det är därför läktarna är tomma?

Jag vill återigen slå fast. I senioridrott är sådant här bara ett sunt inslag i min värld. Så du som sa det har mig på din sida nästa gång Vindeln får en straff mot sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback