En sågad singel!

Träffade idag en av mina nya grannar, en äldre dam, och följande dialog utspelades:
Damen: Jasså får vi nya grannar?
Jag: Jajemän, jag kanske ska presentera mig. Hej Nils heter jag.
Damen: Vilka är det som flyttar hit då?
Jag: Det är jag.
Damen: Ska du bo här själv?
Jag: Ja det ska jag.
Damen: Men varför det?
Jag: Det har väl blivit så, men det kan ju ändras under resans gång.

Vi får väl hoppas att hon accepterar mig trots att jag lever singelliv, annars hade hon ju en farlig hund att bussa på mig om hon vill bli av med mig. Känns för övrigt som nån slags kontaktannons när jag sitter och skriver att jag är singel. Till alla intresserade kan jag bara hälsa "Försöka går ju".

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback