Epa

Var tillsammans med bloggkollegan Bowlarn och kusinen Lars Vilhelmsson igår och såg bland annat Umeå Citys herrar vinna mot Järfälla. City tog sin första trepoängare för säsongen, men inte var det någon kul match att se direkt. Spelet var ett riktigt sömnpiller.

*****

Jag har aldrig sett storheten i Citys Thomas Straete, mer än att han är stor då. Maken till mer fyrkantig spelare får man nog leta efter.

*****

Jag har tidigare kritiserat Citys målvakt Erik Ställ här i bloggen, men igår tyckte jag faktiskt han var riktigt bra. Grymma utkast utan allt för mycket studsande också.

*****

IBK Dalens herrar sabbade igår min möjlighet att vinna pengar på Lången. Man släppte väl in två mål sista 30 sekunderna om jag inte missminner mig. Hade de bara lyckats släppa in ett där eller inget alls hade det blivit lite pengar för mig. Men Täby kan man aldrig räkna ut.

*****

Desto roligare var det att Vindelns damer vann mot Umeå City/2 i damtvåan, även om jag där tycker att domarnas uppfattning om vad som är en utvisning var lite EPA.

Andra saker att le åt från den matchen var att Umeå City spelade motorsågsljud när Vindeln gjorde mål. Sågar man den egna målvakten med den gesten eller? Dessutom spelade dom "Moviestar" när en Vindelnspelare tacklade en hemmaspelare. Man tycker därmed att sina egna spelare filmar. Här kan vi snacka om självkritiskt lag - man både filmar och sågar sin egna insats.

*****

Damtränaren Simon Ståhlberg som är känd som en riktig korvätare skulle köpa varmkorv med bröd under Superligamatchen. Han fick däremot beskedet att det var slut på korvbröd. Bra beräknat måste jag säga med tanke på att han skulle köpa den i första periodpausen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Simon kor-vätare? Alltså, har han svårt att hålla tätt i altarrummet?

2008-10-28 @ 09:15:56
Postat av: random

Så skulle man kunna läsa det. Om man var utvecklingsstörd

2008-11-01 @ 02:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback