Möte på Dragonskolan

Var igår på möte på Dragonskolan eftersom tvillingarna Röring går idrottsprogrammet. Många kanske tror att mötet är beroende på att de levt djävul på skolan, men så var faktiskt inte fallet. En informationskväll som jag tidigare år inte haft möjlighet att fara på, så det passade bra nu. Däremot var det mesta av träffen rätt sövande.

Mötets behållning var annars när rektorn frågade en fotbollsledare om förbundet ringt och kallat honom till mötet. Hans korta svar blev "Nej, jag ligger i ständig konflikt med förbundet, så mig ringer dom inte". Ungefär samma känsla som man själv haft med någon gammal kanslist i den egna föreningen, men nu är det nya tider på gång sägs det. Hoppas bara fotbollsledaren får ett lyckligare liv också. 

*****

IBK Dalens herrar laddar upp för derbyt mot Umeå City och beskriver det på hemsidan som "århundradets derby". Det tycker jag faktiskt var att överdriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback