Oj vad jag har slarvat

Jag har verkligen slarvat med att uppdatera bloggen, men till stor del har det berott på att jag saknat internet i min nya lägenhet. Nu är det i alla fall fixat och nu är jag åter uppkopplad mot omvärlden. Däremot finns det väldigt många flyttkartonger som bara väntar på att bli uppackade.

*****

Idag spelade vi match mot Övik/2 på bortaplan, vilket slutade i 8-4 förlust. Kändes ruskigt surt med tanke på att jag tycker vi är ett bra mycket bättre lag än dom. Det blir att ta dom på hemmaplan istället. Lite längre bortamatch innebär bussresa och det är riktigt kul att svetsa ihop laget lite ytterligare. Förlusten rann av de flesta rätt snabbt, på gott och ont, och bussresan hem blev en enda lång transportsträcka i drygheter i sann Vindelns herrar-anda.

*****

Mitt hemmagym gör första gången sig själv rättvisa nu när det inte bara känns intryckt. Nu ser det bara gemytligt ut vilket kommer innebära mycket träning i det, som i sin tur kommer innebära att jag självklart bräcker alla medspelare i vem som har den bästa beachkroppen till sommaren. haha

*****

Nicke Andersson har visat en "ny" sida i år när han visar vilken grym framspelare han är. Tre nya assist idag vilket för honom upp i ytterliga poängligaledning.

*****

Pelle Nilsson gjorde comeback i Vindelntröjan och fick en 2+10:a. Anledningen var för att domarna tyckte han puttade omkull målet för att sabotera spelet. Sanningen var att målvakten Jonas Holmström fastnade i målet så det ramlade. Rent generellt tycker jag vi mött en väldigt skum domarnivå hittills i serien, men spelar man i den sämsta serien har man också av naturliga själ inte de bästa domarna. Däremot måste jag berömma domarparet Lundberg/Eriksson som vi haft i en seriematch. Skönt med domare som kan ha bra dialog och speluppfattning. Och framförallt som visar en hyfsat tydligt var dom lägger sin nivå och sedan är det bara att anpassa sig. Idag var det mycket slag åt alla de håll. Det gillade inte ens jag som store gris jag är...

*****

Jonas Holmström är inte nöjd med sitt snitt på insläppta mål/match. Men som Peter Hansson lite tröstande (?) sa "Vadå, nog har det sett sämre ut förr?"

Nu ska jag se lite NHL eller ta en promenad. Tjao!

Kommentarer
Postat av: #92

Haha, du börjar ju bli som Sävar.



Du missade ju att hylla domarna som dödade en diskusion på ett riktigt bra sätt efter en match...

2008-10-26 @ 00:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback