Ett inlägg om daminnebandy

Det hör inte till vanligheten att jag bloggar om daminnebandy så nu tänkte jag göra ett försök. Har sett Dalens damer gissningsvis tre matcher denna säsong och den spelare som imponerat mest på mig är nyförvärvet från RIG, Moa Schillström. Hon visar upp ett grymt spelsinne och har både producerat i form av mål och genialiska framspelningar.

En annan spelare som imponerar är Malin Bäckström, med sin rivighet och sin fart. Däremot väger hon lite lätt i närkamperna och får inte ut tillräckligt av sitt slit.

*****

Skellefteås damer är ett lag som överraskar på mig otroligt. Jag har grymt dålig koll på daminnebandy, men Skellefteå imponerar mer detta år än förra och då har dom inte lika namnkunnigt lag. Där ser man vad grym vilja kan göra. 4-4 mot Dalen idag var starkt. Även om Umeålaget såg svala ut. Dom kan floppa i år. Svårt att nå slutspel tror jag. 

Kommentarer
Postat av: BenKt

Du som har koll på daminnebandy, vad blev resultatet idag mellan damlaget och Thoren?

2008-09-07 @ 19:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback