Serieträffsreflektioner och annat

Var länge sedan det kom något inlägg nu från min sida, så därför väljer jag att blixtra till och leverera ett. Var på serieträff i tisdags och där gav förbundet ett intryck om att de skulle bli "tuffare" när det gäller att hålla tider och ge böter för eventuella grejer som missköts. Jag hoppas de står för sitt ord och är konsekventa i sitt handlande, annars kommer det ju bli lika tafatt som vanligt. Ett första steg för förbundet blir då att ge böter till de som inte var närvarande på serieträffen. Blir intressant att se om de står för sitt ord detta år.

Annars var en av de hetaste nyheterna att de vanliga matchprotokollen skrotas och numera skriver man ut ett från internet och fyller i. För att sedan lägga in uppgifter på internet och slutligen skicka pappersexet till förbundet. Här tror jag att det kommer sluta i ett litet kaos, men det är nog förbundet insatta i. Förr eller senare måste man väl ta detta steg och då får man ju räkna med att det blir kaos i omställningsperioden. Det finns många föreningar som är dåliga på att sköta licensiering och annat och förhoppningsvis kommer det upp till ytan nu på allvar. Man kan ju få böter om det missköts och återigen. STÅ FÖR ORDEN NU!

Ytterligare en het nyhet var att det ska vara liveuppdatering på internet från matcherna i damtvåan och herrtrean. Här kommer det floppa kan jag nästan lova. Det finns många division II-lag som inte klarar det redan till exempel. Kan dessutom säga efter att ha spelat i division III att det finns otroligt många klubbar som har en "pissig" organisation och där måste det ju ske en rejäl förbättring om man ska klara detta krav. Men jag ser helt klart fram emot att följa alla herrtreanmatcher på internet till vintern.


Vindelns IF satsar denna säsong på att ha liveuppdatering från både damlaget och herrlagets matcher. Jag tror vi har större chanser än många att lyckas faktiskt.


*****


Det är dyrare att boka biljetter på nätet till Umeå Citys herrmatcher än till Dalens. Brukar man inte som nykomling försöka tona ner förväntningarna? City gör det omvända och tar "bra betalt" för underhållningen. Återstår väl att se om lagen presterar därefter.

För övrigt borde fler lag i Umeåtrakten, alla divisioner,  ta entré. Jag fattar inte att de väljer att gå miste om denna inkomst. Förhoppningsvis är väl en match underhållning precis som att gå på bio eller något annat. Men många klubbar har nog inte organisation nog för det dessvärre. Å andra sidan har ju vissa Umeålag fler moståndarfans på läktaren när de spelar hemmamatcher ändå...

*****

Förbundet presenterade för övrigt tränarnas tips redan på serieträffen detta år. De senaste åren har man floppat med att lägga ut tipsen, så nu valde man att ta tag i det direkt. Bra initativ måste jag säga.

Vindelns herrlag blev tippad 9:a i division IV. Klarar vi av att nå denna topplacering är frågan. Skönt att slå ur underläge...


Kommentarer
Postat av: BenKt

Vilka tippad du i topp i damtvåan?

2008-09-11 @ 16:48:18
Postat av: #19 Vilhelmsson

Jag tippade inte damtvåan alls...

2008-09-11 @ 19:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback