Frukost med Holtz

Ligger här i en säng på ett hotellrum vid Globen och ska strax sova. I mitt rum finns det för övrigt två sänger som bildar en dubbelsäng och eftersom detta blir min andra natt här, har jag självklart gjort det enda rätta och prövar nu säng nummer två.

Anledningen till att jag bor på hotell vid Globen är förstås att jag sett SM-finalerna i innebandy. Om man ska börja med dammatchen så överraskade den faktiskt på mig i kvalitet åt det positiva hållet. Annars brukar ju mest dammatchen vara ett stort sömnpiller innan man måste vakna till liv för att se herrfinalen. En final som detta år vanns av AIK och jag trodde faktiskt innan att det skulle bli dubbelt Stockholm.

*****

I morse vid frukosten så satt tydligen poängligavinnaren Fredrik Holtz vid borden bredvid. Men precis som inte han kände igen mig, så kände inte jag igen honom, utan jag fick berättat för mig vem det var. Jag tror att vi kommer fortsätta vara rätt anonyma med varandra.

*****

SM-vinnarna på damsidan Balrog verkar bo på min våning på hotellet. Eller också var det bara ett gäng glada tjejer som satt ute i korridoren och sjöng förut under en timme eller så. Kanske måste ta tillfället i akt att "joina" deras fest istället för att sova.

*****

Däremot valde jag att inte köpa biljetter till efterfesten som anordnas. Gå runt och mingla med personer jag inte känner skulle ju vara ett hyckleri då jag mer eller mindre hatar alla klubbar utom min egen.

*****

Brorsan med sambo
bor på samma våning på Warbergs herrar, så jag antar att om jag kunde gå ut i korridoren och fira så fick dom sysselsätta sig med tröst då...

*****

Att Sven och Glenn dömer en herrfinal är ju en gåta i sig...

*****

De flesta innebandyprofilerna bor för övrigt hotellet så hade man varit autografsamlare hade det varit rena drömmen.

*****

Slutligen några ord till herr Holtz. Jag kommer förmodligen vara klädd i nån Thåströmtröja eller dylikt i morgon på frukosten om du vill sitta ner och prata om livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback