Ännu en comeback

Dags att göra comeback här känns det som. Jag menar efter återkomsten från utlandet har jag ju redan snurrat upp på tok för många medspelare i "Kenneth Nilsson-arena". Och dessa spelare måste helt klart hängas ut här!

Nej om sanningen ska fram så har jag nog inte snurrat upp någon. Däremot har redan två av våra 93-or gnällt lite på mig. Toby S  blev grinig när jag råkade hålla i hans klubba när han skulle lägga in bollen i öppet mål och Itzhak klagade för att jag tydligen stått i vägen.

*****

Lotteriet för NHL-draften i hockey är avklarat och det blir New York Islanders som får välja först. Detta innebär mest troligt att svenske Victor Hedman kommer gå som nummer två i draften och därmed hamna i Tampa Bay Lightning eller kanske Colorado Avalanche, om han sjunkit i scouternas ögon. New York Islanders är NHL-s sämsta lag både på papperet och framförallt på isen. Jag och Mr Bowlo såg för övrigt en match på Islanders hemmaplan när vi var på vår lilla NHL-turné och Hedman ska vara glad som mest troligt slipper han den skitarenan som hemmaplan.

*****

Detta inlägg är även en comeback i den bemärkelsen att jag har fetlagt namnen. Det var länge sedan jag orkade göra det i bloggen, men nu är det dags igen alltså.

*****

Vad gäller 93-orna i laget som klagade på mitt spel så säger jag bara att det stavas rutin och grisighet! Det är så vackert!

*****

På fredag åker jag ner till Stockholm för att se SM-finalerna i innebandy och herrfinalen blir en repris av fjolårets. Däremot blir det annorlunda damfinal och det är bra tycker jag. Personligen ser jag hellre Falun än Iksu i en final.

*****

16 utespelare verkar vara klar för IBK Dalens herrar, kanske dags för mig att slå på telefonen och se om Urban Karlsson ringt och efterfrågat mina tjänster.

Det var allt jag hade och säga i denna lilla comeback.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback