Fussball oder Floorball

Lördag förmiddag och valet i dag står mellan att se Hås spela fotbollen i Slipen eller se Vindelns innebandydamer spela träningsmatch i VIndeln. En av mina långsamma mittfältsvänner från fjolåret i Vindeln, Jenzen, ryktas vara uttagen i dagens Hås, så det känns nästan som jag måste dit och bevaka hans eventuella succé eller fiasko.

Det som talar emot är ju självklart att matchen spelas i Slipen. Jag tycker att kommunen borde ha nån slags sida på internet där man kan få rapporter hur mycket insekter det är vid fotbollsplanen varje dag.

*****

Simon Larsson har gjort comeback på hemsidan med "Larssons funderingar" och det gillar jag skarpt. Mycket bra läsning och mer kommer.

*****

Nicke Andersson bjöd på ett skönt citat för någon träning sen när han började räkna spelarna som var där och utbrast "fan så här många har vi aldrig varit på en fotbollsträning med Rödå i år". Det är ju bra att vi kan imponera på våra spelare.

*****

Fick nu sms om att Tobbe Holmström akut blivit inkallad till Hås-matchen idag. Antingen driver han med mig eller också får jag se både han och Jenzen. Det mest troliga är ju dock att Jenzen kastat in handduken.

Kommentarer
Postat av: Trovet

Oskar Larsson är också uttagen!

2009-08-22 @ 13:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback