Inte slöar jag...

Är permitterad från jobbet ibland nu, vilket innebär att jag är hemma med full lön. Det klagar jag verkligen inte över, när jag ändå kommer att förlora jobbet 22 mars så gör det inget att man får vara hemma och fixa och dona med annat. Jag har till exempel tagit tag i att fixa mitt trådlösa internet som varit ett vilande projekt några månader. Nu slipper jag äntligen nätverkskabeln som ligger längs golvet.

*****

Skön vinst idag mot Övik/2 med 4-3, även om slappnade av lite i andra perioden och släppte in några billiga mål. Vi måste däremot börja sikta in oss, vet inte hur många avslut vi hade i burgaveln och just utanför. Gillade däremot långa stunder det jag såg på planen och det är för jävla kul när vi krigar på som ett lag.

Däremot lite tråkigt att Johan Röring fick kliva av med en skada, han har varit pigg på slutet. Men som hans mor frågade från läktaren i pausen "är det bara en lårkaka eller?". Jag tror hon menade ungefär så här egentligen "du är väl tillbaka till tredje perioden va?"

Ingen som direkt föll ur ramen idag och då brukar vi vinna. Jag har slagit fast det förr och säger det igen, får vi behålla vårt lag och bygga vidare så kommer vi också klättra i seriesystemet. Hoppas alla vill vara med på tåget.

*****

Måste berömma min "son" Lars som var grym idag tycker jag. Två mål, slet på, fick frislag med sig, höll sig lugn med snacket. Då brukar han också ha en riktigt hög nivå. Jag har sagt det till honom flera gånger och jag tror han snappat upp det, för han som han är idag vill jag alltid ha honom. En grym målskytt som gjort 57 mål i Vindelntröjan i seriesammanhang. Dessutom inte en enda utvisningsminut denna säsong. Mycket bra!

*****

Jag hoppas fansen ser glädjen på vår "hockeyvärvning" Jacke Jonsson när han spelar. Ett mycket bra nyförvärv för oss och självklart är han från VINDELN!

*****

Ungtuppen Toby Sjögren inkasserade två poäng idag och har samlat ihop sju poäng hittills. Lovar gott inför nästa säsong då han lovat att vinna den interna poängligan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback