Lördagsreflektioner

Firar just nu segern mot Umeå City IBF/2 med lite tortillachips och ostdip. Lite reflektioner kring matchen och övrigt:

* Imponerande vinst av laget där ingen viker ner sig.

* Niklas Andersson gör fyra poäng, men jag hoppas de tillresta fansen också noterar det försvarsarbete han gör.

* Johan Röring och company förlorade inte många närkamper i anfallszon idag.

* Kristian Täljeblad har spelat vänsterforward de två senaste matcherna och sliter på bra.

* David Granström har tre vinster av tre möjliga i målet. Fortsätter han så spelar vi snart i Superligan.

* Omklädningsrummen i Sjöfruhallen är riktigt rymliga och bra. Lägg där till en hyfsad läktare och för en gångs skull verkar man ha lyckats rätt bra i bygget av en idrottshall av mindre skala.

* Jag trodde att vi var på väg att göra ett felaktigt byte i slutet av matchen, ropade "nej, nej nej". Toby Sjögren som är lojal skyndade sig av och in hoppade Johan Röring (eftersom jag sett fel) och fick sedan lägga in bollen i öppet mål. Jag har en känsla av att Sjögren aldrig förlåter mig.

* Matte Lövgren satt återigen på läktaren när vi spelade. Han börjar likna vårt största fan och frågan är när klubben slantar upp miljonerna och köper hem honom.

* Har idag snappat upp att när Jacob Jonsson pratar i telefonen så lägger han på en bred norrländsk dialekt. Man har ju hört många killkompisar som börjar prata i tonläge som om dom pratar med ett litet barn, när gissningsvis deras tjejer ringer, men Jacke han lägger på en bred norrländsk dialekt. Och det gör han nog vem som än ringer. Han följer inte trenderna, han sätter dom...

* Efter vår match såg vi mötet mellan Västerbotten P17 och Sandåkerns SK. Dagen i Umeå avslutades med mat i Umeå tillsammans med Oskar Larsson, Kristian Täljeblad, Jacob Jonsson, Mattias Lövgren och damlagstränaren Simon Stålberg. Där den sistnämnde stod för underhållande kommentarer måste jag säga.

* Slutligen kan jag avslöja att Jonas Holmström coachade med mina skor på sig i dag. Fråga inte ens varför, men tre poäng blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback