Oscarsgalan

Har under natten bevittnat Oscarsgalan och det är ju så man får flashbacks till när jag och den numera försvunne Krönikören satt och tittade för några år sedan. Den här gången fick jag se galan själv och jag måste säga att timmarna flöt på rätt bra. Tyvärr har jag misslyckats som de flesta åren tidigare med att se alla nomminerade filmer, men den film som drog hem mest priser "Slumdog millionaire" har jag faktiskt sett och den rekomenderar jag.

Lite väntat tog även Heath Ledger hem priset för bästa manliga biroll. Han gör en riktigt bra tolkning i Batmanfilmen, men jag kan inte undå att ställa frågan "hade han verkligen fått den om han inte dött?". Ibland känns det som att priser på sådana där galor delas ut för att det blir så dramaturgiskt fint.

Nu börjar väl racet antar jag med att se de filmer jag inte sett från galan, så jag sedan kan utvärdera om rätt film/person vann.

Nu ska jag fånga dagen på något annat sätt.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback