Tog inte chansen

Höll nyss på att skicka med ett vitt tantlinne när jag tvättade färgade sängkläder. Någon hade tydligen glömt det i tvättmaskinen och jag såg det just innan jag skulle starta. Dessutom hade personen som tvättat innan slarvat med att ta bort ludd från filtret till torktumlaren.

Om jag skulle vilja bli en människa som sätter upp ilskna lappar i tvättstugor så hade jag chansen. Istället kommer jag ta ut min ilska på innebandyträningen ikväll.

Kan för övrigt säga att jag inte snodde tantlinnet utan hängde upp det på tork. Vill inte bli beskylld för att vara tjuv om någon anser att jag har ett linne som ser lite tantigt ut nångång. Isåfall har jag alltså köpt det för egna pengar. Så deså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback