Uppe med tuppen

Jobbar eftermiddag i veckan och vaknade lite tidigare än planerat idag måste jag säga. Hur tacklar man det? Svaret är att man ser lite klipp från Rockyfilmer och lyssnar på den klassiska låten "Eye of the tiger". Kan något av detta vara en del av en försäsongsträning? Antingen att träna på det klassiska viset som Rocky Balboa eller på det konstgjorda sättet som Ivan Drago. Otroligt komiskt i alla fall hur "skrämmande" och "främmande" det kommunistiska Sovjet och dess idrottare framställs. Hur de vinner sin framgång på konstgjord väg.

Det är ju självklart en spelfilm, men annars känns det som både Usa och Sovjet/Ryssland är rätt representerade när det gäller konstgjord träning och dopning.



Nu ska jag överlägga med alla mina sambos om jag ska sova någon timme till eller kliva upp och få en riktigt lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback