Budgivningen avbruten

Jag kan härmed meddela att budgivningen på Sjögrens Carlbomtröja är avbruten. Plagget är åter i Tobias Sjögrens ägo och Vindelns IF kan meddela att man kommit överrens om en uppgörelse med Sjögren. Hur mycket pengar det är inblandat i affären kommer inte offentliggöras, men Sjögren lär bli Vindeln troget åtminstone i detta liv.

*****

Jag har de senaste tio åren haft vad majoriteten kanske skulle kalla rätt störda sömvanor, eller snarare utebliven sömn. Detta år har jag lovat att ta hand om mig själv bättre och det innefattar även sömn. Snart är en halv månad avklarad och det har gått hyfsat i alla fall, men långt ifrån perfekt. Natten till idag hade jag däremot riktigt svårt att somna trots tjuriga försök. Det kanske inte var någon hit att jag sov lite efter jobbet, trots en rätt bra dos av nattsömn natten innan.

*****

Gjorde entré på P93-träningen i onsdags iklädd Bowlarns arbetsväst från OKQ8. "Publiken" älskade mig och nu närmast kommer jag sätta upp en liten krogshow på Hotell Forsen i Vindeln.

*****

När jag inte klarade av att somna så såg jag istället Guldbaggegalan på internet. Jag måste verkligen berömma SVT och många andra kanaler som lägger ut egenproducerat material så man kan titta på det i efterhand.

*****

Såg i tisdags film med "Polisaspiranten" och ikväll kommer även "Krönikören" till trakterna. Förhoppningsvis hinner vi hitta på nåt skoj. 

*****
 
Oskar Larsson satte fyra straffar av fyra möjliga igår på träningen. Det kallar jag bra utdelning.

*****

Drömde för övrigt i natt att jag spelade i något lag och mötte Umeå City. I matchen hamnade jag i en duell kring mittplan som slutade med att jag slashade sönder min klubba över ett ben på en City-spelare. Sedan kom den där griniga norska zorro-killen och gav igen, så mitt lag slapp spela boxplay.

Läsaren får själv fantisera vilket lag jag spelade med, om det är en önskedröm eller mardröm att slasha sönder en klubba sådär. Ta gärna några sekunder och fundera om jag är frisk som drömmer sånt här också.

Kommentarer
Postat av: Nyman

Tror det är en maskerad flashback till när Stig slog av skaftet på klubban när han drämde den i knävecket på Tobias, på Brinkskolans skolgård vintern 93/94.

2009-01-16 @ 00:16:29
Postat av: #19 Vilhelmsson

Haha, ja det var ju onekligen en händelse som format mig som människa. haha



Kanske var jag som "beställde" det hela...

2009-01-16 @ 08:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback