Hate and love

Jag älskar våra bussresor med herrlaget, men jag fullkomligen hatar att förlora. Så kan man summera min lördag ungefär. Vi hade en bra första halva av matchen och i anfallszon skapade vi chanser, även om vi inte var effektiva nog sett till de chanser vi hade tycker jag. Men vi gör trots allt sju stycken mål och då ska vi vinna om vi spelar enligt planerna. I den sista perioden rann det iväg och vi förlorade till slut. Vi gör några defensiva misstag och sedan uppskattade jag inte domarinsatsen heller. Ruskigt svårt att spela när vi flera gånger tappar bollen i uppspelsfasen för att motståndarna hugger på klubborna och domarna inte blåser. Att Dorotea sedan gör två-tre mål på dessa lägen gör självklart att vi blir lite hängiga med huvudet...

Tyvärr är domarnivån i innebandy rent generellt på tok för dålig. Det gäller allt från Superligan till division IV södra västerbotten. Det har sagts förr och jag säger det igen. Se tio innebandymatcher och du kommer inte se att det finns någon röd tråd eller nivå i dömningen. Se tio fotbollsmatcher och du kommer ändå se ett tydligare mönster hur domarna dömer.

Nu är det ju inte domarnas fel att vi förlorar förstås. Vi måste ju vara tillräckligt bra att vi tackla om vi får sånt här emot oss. Vi har ett ungt lag och det finns mycket potential. Gäller bara att vi får behålla det vi har och kan bygga vidare. Vi lär oss saker varje träning och match jag och min kollega ser hela tiden framstegen. Även matchen mot Dorotea lär vi oss saker av.

Jag vill också tacka medspelarna att man får sura i fred i nån timme efter matchen utan att behöva säga nåt direkt.

*****

Däremot älskar jag som sagt bussresorna i laget. Nån timme efter matchen hade stämningen mjuknat upp lite och innan vi var framme i Vindeln var det allsång med gitarrspel. Som min kollega Holmström sagt - vi är egentligen världens bästa busslag, men måste bara vinna lite mer så vi kommer upp i serier där vi får åka längre till matcherna. haha

*****

Såg damerna vinna mot Umeå City IBF idag i damtvåan. Imponerades på uppvärmningen när jag såg Vindelnbacken Emelie Hägglund bolla typ 20 gånger på ovansidan av bladet. Där ligger hennes lillebror i lä tror jag. Personligen har jag aldrig gett det något allvarligt försök, men jag törs nästan lova att jag aldrig skulle komma i närheten av 20.

*****

Vår Capitano Oskar Larsson fortsätter att producera mål. Tre nya mot Dorotea och han har verkligen utnyttjat sina kompetenser denna säsong. Det i kombination med mer speltid och mycket annat gör att han hittills samlat ihop 20 poäng. Törs man gissa att lillebror Larsson måste komma tillbaka till Vindeln snart för att inte hamna så mycket efter i maratonstatistiken?

*****

Det blev inga bullar på bussen från Toby Sjögren, men han har lovat att ha det nästa gång vi vinner en bussmatch. Det blir nästa säsong eftersom vi gjort bort alla längre resor denna säsong. Däremot ska jag vara lite snäll med Tobbe på bloggen nu efter allt han gett mig.

*****

I morgon är det derby i Superligan - Umeå City mot Dalen. Matchen tv-sänds och jag får spela in den eftersom jag kommer vara upptagen med att tunnla Lars Vilhelmsson på träningen just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback