Hörnqvist i blågult

Dalenmålvakten Fredrik Hörnqvist är tillbaka i landslaget och det känns faktiskt rätt. Jag har många gånger tidigare kritiserat honom för att vara en ojämn sprattelgubbe. Denna säsong har han dock fått en stabilitet han inte hade förut och de matcher jag sett har han i regel varit riktigt bra. Så detta unnar jag honom.

En annan spelare som ska bli intressant att se vad han kan uträtta är Västeråsforwarden Christian Mattsson. Jag har sett honom i 3-4 matcher denna säsong och han verkligen varit en överraskning för mig.

*****

Niklas Jihde intervjuar lagkompisen Kristoffer Kranberg i sin blogg: Vilka spelare kan du reta dig på i ligan? - Otroligt många faktiskt, nästan alla.

Det är så man känner igen sig själv. Jag anser att man ska hata sina motståndare...

*****

Killen med Carlbomtröjan har fått igen sina skor och nu går det rykten om att han kommer bjuda alla i bussen på lördag på bullar på hemvägen, som tack! haha

*****

IBK Dalen och en del andra klubbar satsar på att liveuppdatera sina matcher på everysport. Kul initiativ, även om jag hellre såg att dom fick lite fart på sina egna hemsidor istället. Det optimala är ju förstås att ha både en fungerande hemsida och liveuppdatering. Det är service!

*****

På lördag åker herrlaget till Dorotea och jag måste säga att jag verkligen älskar när vi har bussmatcher. Det är bra för lagsammanhållningen och det bjuds alltid på roliga händelser.

*****

Pojkar 93-träningen i torsdags var förstärkt av några A-lagsspelare. Tobias Holmström, Johan Röring och Erik Röring fick alla känna på det tuffa livet i farmarligan.

*****

Täbyspelaren Danne Bron-Sundbom gör också A-landslagsdebut och vilken säsong han gjort hittills. Jävligt imponerande!

*****

Bio i morgon - då mår jag mumma!

Kommentarer
Postat av: Party!

Förrutom bullar på bussen verkar det bli en och annan starköl på hemvägen.

2009-01-23 @ 12:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback