Okunskapens Sverige

Jag vet inte om ni minns Fredrik och Filip-programmet "Ursäkta röran vi bygger om" som sändes i TV4 för väldigt många år sedan. Det var väl lite av deras debutprogram och blev väldigt omtalat. Känslan är att de var arga på allt och alla men följande klipp är faktiskt väldigt kul och intressant tycker jag. Och framförallt visar det hur historielösa vi svenskar kan vara, för någonstans på vägen på måste det faktiskt ringa en varningsklocka. Min uppmaning till andra är att läsa mindre skönlitterära böcker och mer facklitteratur!

Till Emma Anderssons försvar i dessa två klipp ska det faktiskt sägas dock att frågorna är stundtals långa och nazistreferenserna är inlindade i det. Men intervjun är genialisk och som sagt borde det ringa någon varningsklocka!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju on a hot streak just nu!

2009-01-29 @ 23:30:33
Postat av: Anonym

Skulle bara passa på att alla som är "Big Fan" av hemsidan inte har 28 tum som dataskärm.. Tänker på förstasidan....

2009-01-30 @ 01:28:34
Postat av: Nyman

Man kan ju ifrågasätta hur pass utbrett det är att använda en 28" skärm. Och problemet är väl snarare vad man har för upplösning snarare än hur stor din skärm är.



1024*768 är fortfarande en av de vanligaste enligt
display.asp" rel="nofollow">http://www.w3schools.com/browsers/browsersdisplay.asp och sist jag prövade besöka framsidan med den upplösningen gick det fint.

2009-01-30 @ 11:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback