Somliga går med trasiga skor

Har tidigare skrivit här på bloggen, om jag inte missminner mig, att jag i och med årsskiftet lovat mig själv att ta hand om min kropp bättre. Jag har de senaste två dagarna kört gympass och i tisdags promenerade jag hem från jobbet också. I perioder är jag riktigt bra på att ta promenader, men nu måste det bli mer långvarigt. Tisdagens promenad gjorde dock att energin tog slut och jag tvingades fylla på depåerna när jag kom hem. Men å andra sidan kanske inte havregrynsgröt och äggmackor klassas som direkt onyttigt, så jag har kanske ryggen fri denna gång.

*****

Håller på att plöja igenom en serie filmer om Varg Veum, vilket i snabba drag kan beskrivas som någon slags norsk motsvarighet till Wallander eller Beck. Precis som sina svenska jämlikar är det rätt så lättsamt filmtittande och man vet vad man får för pengarna. Nu har jag å andra sidan inte betalt direkt mycket för filmerna, men ni fattar....

*****

Har lagt fram ett förslag till Bowlarn om att se lite bio på fredag. Vi brukar då och då fara ner och plöja två filmer på en kväll och nu känns det som att det är dags igen. Den film jag helst vill se på bio just nu är "
Benjamin Buttons otroliga liv" och vi får väl se om herr Gunnarsson nappar på förslaget. Kombinationen regi: David Fincher och skådespelare: Brad Pitt har ju onekligen varit lyckat förr, eller vad sägs om "Fight Club" och "Se7en".

*****

Nu väntar sömn och det är något jag också ska lära mig uppskatta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback