Jernsläpp?

Hjärnforskare (?) Daniel Jernberg har tydligen varit i farten igen. I en krönika i VF där journalisten Daniel Bergeman skriver följande om Cityspelaren Daniel "Dille" Jernberg efter derbyförlusten mot IBK Dalen:

"Jag tog ett snack med Cityforwarden Daniel Jernberg efter matchen. Han var bitter och jag kan förstå honom. Främst över en situation när Dalens Matthias Hofbauer på slutsignalen vände om och skrek ut sin (skade-)glädje mot Jernberg.
 – Han skriker både mig och Mats (Jonsson) rakt i ansiktet. Vill han göra det så är det väl upp till honom men jag tycker att det räcker att man vunnit, säger Jernberg.

Innan han levererar en sur salva tillbaka:
 – Det finns inga rymdforskare i det där laget direkt. Knappast någon som skriver 2.0 på högskoleprovet…"

*****

Det kommer väl knappast som en slump att det är mot just Daniel Jernberg detta sker? Det är väl samma spelare som bland annat en gång i tiden firade ett mål genom att slita av sig sin matchtröja och under hade en stulen motståndartröja. Tycker man ska ha lite mer fläckfritt förflutet/nuvarande om man ska börja gnälla över sånt där...

*****

Medan damlaget låg hemma och spydde i någon slags kollektiv magsjuka och därmed ställde in sin träning, så fick herrlaget ytterligare en möjlighet att träna. Jag fick bland annat chansen att spela ihop med en gammal backpartner, nämligen min bror. Vårt lag rullade på tre backar, där den tredje var Jonas "The Whisper" Holmström. En gammal och ärrad backuppsättning med andra ord, men då vann vi också med 4-2 i matcher.

Däremot gjorde Holmström sedan en "Hedman", vilket innebär att man drar hem från träningen direkt när den är slut. Givetvis en otrolig besvikelse, men jag är övertygad om att Holmström är tillbaka i gammal form när det gäller att sega i omklädningsrummet redan nästa träning. Det är ju där man bygger lag till stor del och vad har han för val när mer eller mindre halva laget direkt visade sitt missnöje över hans beslut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback